Рецензия Университеа ФВиС

Рецензія
на поліекранну технологію навчання

Поліекранна технологія навчання належить до нових навчальних технологій і поєднує програмно-апаратний і навчально-методичний комплекси, дозволяє в короткий термін не тільки дати програмні знання навчального матеріалу, але і сформувати у учнів стійкі уміння і навички.

Поліекран — це технічний засіб, що є сукупністю комп’ютерної та проекційної техніки, яка дозволяє проектувати візуальну інформацію в будь-якій необхідній послідовності й у будь-яких сполученнях один з одним на одному або на кількох розташованих поруч екранах.

Специфічною особливістю запропонованої поліекранної проекції є те, що учень не знає, на якому проекційному полі буде пред’явлено інформацію: вона з’являється на периферійних полях зору, стимулюючи тим самим рух очей у свою сторону. Цей рух носить мимовільний характер і є орієнтувальним рефлексом, що вважається психофізіологічним підґрунтям уваги і супроводжується комплексом реакцій, які мобілізують роботу мозку, що розвивають емоційні стани, підвищують чутливість аналізаторів.

Таким чином, сприйняття поліекранної проекції є надзвичайно змістовною діяльністю, що має творчий характер, насичена емоціями. Великого значення при цьому набуває, безумовно, тонкий вплив на рефлекторні механізми сприйняття й уваги. А надана можливість самостійних висновків і прийняття рішень з опорою на візуальну інформацію викликає почуття довіри до цієї інформації, створює особливу атмосферу відкритості, сприяє міцності її засвоєння.

Поряд з візуалізацією навчання поліекранна технологія дозволяє також оптимізувати аудіювання як невід’ємну частину комунікативного навчання іноземним мовам. Сприйняття тексту полегшується технічною можливістю подання його різними способами залежно від складності, кількості нового матеріалу, рівня підготовленості групи, наявності зорової опори, статичного або динамічного ряду: цілком, блоками, фразово з проговорюванням за диктором або ж «імітацією», адже правильна імітація полегшує сприйняття і розуміння.

Задля моделювання на уроці іноземної мови реальних умов використання набутих знань з метою вироблення адекватних мовно-поведінкових реакцій у поліекранній технології задіяні усі види пам’яті, які властиві людині.

Таким чином, у короткі проміжки часу вводиться набагато більше, порівняно з традиційним методами, навчальної інформації на одиницю навчального часу й успішно проводиться його запам’ятовування, розвиток умінь і навичок. Тим самим вирішується головне завдання у вивченні іноземних мов — формування здатності до комунікації та соціальної адаптації в іншомовному середовищі.

Поліекранна технологія дозволяє інтенсифікувати процес навчання, скоротити його терміни з одночасним підвищенням якості засвоєння навчального матеріалу. При застосуванні поліекранної технології здійснюється активний вплив на емоції та уяву за допомогою образних, ритмічних і звукових стимулів шляхом впровадження до навчального процесу аутогенного тренування, релаксацій, застосування функціональної музики. Усе це дозволяє оптимізувати психофізіологічний, мотиваційний і емоційно-вольовий стан людини з метою мобілізації її потенційних можливостей, більш повного використання резервів пам’яті, підвищення швидкості та якості засвоєння навчальної інформації.

Для людей, які давно закінчили школи і вищі навчальні заклади і розчарувалися у власних здібностях щодо засвоєння іноземних мов, надзвичайно важливим є отримання позитивного результату в навчанні. При такому підході оптимальним із психологічної та методичної точок зору є інтенсивний курс. При такому режимі весь навчальний матеріал вводиться, відпрацьовується і закріплюється під контролем викладача на заняттях без обов’язкових домашніх завдань, що дозволяє зайнятій людині оптимально планувати свій робочий і навчальний час.

Поліекранна технологія дозволяє творчо гармонізувати розвиток особистості як викладача, так і слухача з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей. Вона є надзвичайно перспективною для застосування як у вищій школі, так і в системі середньої, професійно-технічної освіти і може стати однією з найбільш доцільних для навчання посадовців, яким необхідно швидко вивчити іноземну мову.

Зав. кафедри
української та іноземних мов
Національного університету фізичного
виховання і спорту України
Л.М.Бардіна

Поделиться